[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->MACIEJ ŚLUŻYŃSKIREKLAMACJEFelietony o reklamieOficyna wydawnicza RW2010 Poznań 2012Redakcja i korekta zespół RW2010Redakcja techniczna zespół RW2010Copyright © Maciej Ślużyński 2012Okładka Copyright © zespół RW2010, 2012Copyright © for the Polish edition by RW2010, 2012e-wydanie IISBN 978-83-63598-25-9Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie całości albo fragmentu – z wyjątkiemcytatów w artykułach i recenzjach – możliwe jest tylko za zgodą wydawcy.Aby powstała ta książka, nie wycięto ani jednego drzewa.RW2010, os. Orła Białego 4 lok. 75, 61-251 PoznańDział handlowy:marketing@rw2010.plZapraszamy do naszego serwisu:www.rw2010.plSpis treściSłowo od autora.....................................................................................................4PARS PRO TOTO, czyli marka doskonale upozycjonowana...............................5NAJWYŻSZY STOPIEŃ PRZYMIOTNIKA......................................................8MAGICZNE SŁOWA REKLAMY....................................................................11NIEOCZEKIWANA ZAMIANA PÓL (SEMANTYCZNYCH).......................15ŻYCIE PRZEROSŁO REKLAMĘ.....................................................................20REGUŁA PRZEMILCZANIA............................................................................23REKLAMA MEDIA MARKT – PORUSZA I NARUSZA...............................27DRUGI MOŻE WIĘCEJ?...................................................................................31MUMIO plus PLUS, czyli serial reklamowy......................................................36TAK-TAK – SKUTECZNE I ŚMIESZNE.........................................................39TELEWIZJA PUSZCZA ŻUBRA......................................................................43PRAWIE JAK POEZJA......................................................................................47REKLAMA TO NIE BAJKA.............................................................................50JA SPRITE – A TY?...........................................................................................53STRASZNA REKLAMA?..................................................................................56PORÓWNANIE LATANIA...............................................................................60BANK NIE Z TEJ ZIEMI...................................................................................64WALKA BEZ WALKI, czyli mówmy też o zerach...........................................68Maciej Ślużyński: ReklamacjeRW2010Felietony o reklamieSłowo od autoraFelietony zawarte w tym zbiorze ukazywały się drukiem w magazynieMarketing wpraktycew latach 2004-2006. Być może więc wnikliwy Czytelnik uzna, iż przykładyw nich opisywane są nieco przestarzałe. Ale zapewniam, że opisywane przeze mniemechanizmy i zjawiska, pozostały te same. Choć na rynek w ciągu ostatnich sześciulat weszli nowi producenci tak potrzebnych artykułów jak papier toaletowy czy maśćna hemoroidy, to strategie reklamy tych produktów niestety nie uległy znaczącejzmianie... Co z żalem zaświadczam.4Maciej Ślużyński: ReklamacjeRW2010Felietony o reklamiePARS PRO TOTO, czyli marka doskonale upozycjonowanaMotto:Kto odkrył dziurę ozonową? Radziecki uczony, Piotr Ozonow. A kto wynalazłkonserwy rybne? Inny radziecki uczony – Puszkin...O pozycjonowaniu marek napisano już wiele książek; ja sam jestem autorem jednej znich. I we wszystkich tych książkach stoi jak wół, że nakład finansowy napozycjonowanie marki stanowi stały wydatek firmy będącej tejże marki właścicielemi jest praktycznie niekończącą się inwestycją (czyli tym, co reklamowe tygrysy lubiąnajbardziej). Ale – ku zmartwieniu speców od marketingu – istnieje jednak krespozycjonowania. Niekiedy można zaobserwować taką sytuację, gdy przestaje byćkonieczne ponoszenie dodatkowych kosztów na stałe pozycjonowanie marki,ponieważ ta zajęła już pozycję najwyższą, czyli zaczęła funkcjonować niezależnie wjęzyku potocznym.Określeniepars pro totooznacza dokładnie „część zamiast całości”, czyli zjawiskoswoistej metonimii (zamienni językowej), kiedy zamiast nazwy całościowejużywamy nazwy szczegółowej. Brzmi to strasznie skomplikowanie, więc wyjaśnię naprzykładzie – jeśli o dobrym pisarzu powiemy, że ma „dobre pióro”, albo jeślizamiast „mowa królewska” użyjemy określenia „mowa tronowa” – to stosujemyzasadępars pro toto.I nie jest to zabieg retoryczny rodem z dziewiętnastego wieku –wszak dzisiaj także ta zasada znajduje swoje zastosowanie.Skąd wzięło się w języku potocznym określenie „ksero”? Może obecnie mało ktopamięta, że pierwszą firmą obecną na rynku maszyn dokonujących kopiidokumentów był Xerox. I chociaż dzisiaj znacznie więcej maszyn sprzedają zapewneRicoh czy Canon, to... wszyscy oni oferują (jak uważa kupujący) kserokopiarki! A ci,którzy tych maszyn używają na co dzień – robią za ich pomocą ksero, kserokopiealbo po prostu kserują...5 [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • xiaodongxi.keep.pl