[ Pobierz całość w formacie PDF ]
PROJEKT
„Dzień Pluszowego Misia”
Opracowała
Barbara Żeromska
Szczecinek 2009
SCENARIUSZ SPOTKAŃ ZWIĄZANYCH ZE ŚWIĘTEM PLUSZOWEGO MISIA
W PUBLICZNYM PRZEDSZKOLU im. KORNELA MAKUSZYŃSKIEGO W SZCZECINKU
CELE: - zapoznanie dzieci z tradycją obchodzenia „Dnia Pluszowego Misia”
- zapoznanie dzieci postaciami misiów - bohaterów książek dla dzieci
- wdrażanie do zachowań mających na celu zachowanie bezpieczeństwa
w domu i na ulicy,
- wdrażanie do dbania o zachowanie czystości w miejscach w których
przebywamy,
- zapoznanie ze sposobem odżywiania i stylem życia niedźwiedzi
- wdrażanie do czerpania radości ze wspólnej zabawy,
- rozwijanie umiejętności społecznych dzieci, które są niezbędne w
poprawnych relacjach z dziećmi i dorosłymi,
- zachęcenie do współdziałania rodziców z dziećmi przy wykonywaniu
prac plastycznych
TERMIN REALIZACJI: 05.11.09; 12.11.09; 19.11.09; 25.11.09 o
godz.10:30
MIEJSCE REALIZACJI: szatnia w przedszkolu
PROWADZĄCY I ODPOWIEDZIALNY ZA REALIZACJĘ:
Barbara Żeromska
TEMATYKA SPOTKAŃ:
05.11.09
- zapoznanie dzieci z tradycją obchodów „Dnia Pluszowego Misia”
-zapoznanie dzieci z zasadami postępowania na ulicy i w domu aby móc czuć się bezpiecznym
- wykorzystanie opowiadania i rymowanki z książek z Kubusiem Puchatkiem „Nie rozmawiaj z nieznajomymi Kubusiu” z ks. „Pierwsze kroki w świat z Kubusiem Puchatkiem” A.Onichimowskiej, tekst rymowanki „Obliczanka” z ks. „Wyliczanki, zgadywanki, wierszowani Kubusia Puchatka” W.Chotomskiej.
-(szczegółowy przebieg spotkania w załączonym scenariuszu)
12.11.09
-poznanie bajkowych postaci misiów bohaterów książek i filmów: Miś Uszatek, Bruno, Puchatek, Beniamin, Paddington, Koralgol, Troskliwe Misie, Rupert, Dżeki i Nuka, Miś w niebieskim domu, Miś Haribbo, Osso.
-zapoznanie dzieci ze sposobem życia i odżywiania niedźwiedzi,
-wykorzystanie opowiadania J.Boehme pt. „Czy na krzewach rosną malinowe torciki?” z książki „Trzyminutowe opowiadania o misiach,
- ogłoszenie konkursu plastycznego dla dzieci i rodziców „Kartka urodzinowa dla misia”.
-(szczegółowy przebieg spotkania w załączonym scenariuszu)
19.11.09
-przypomnienie poznanych na poprzednim spotkaniu misiów
-przypomnienie wiadomości o niedźwiedziach,
- uwrażliwienie dzieci na konieczność dbania porządek w miejscach gdzie przebywamy na podstawie opowiadania Cz. Janczarskiego „Dziwne sprawy” z książki „Gromadka Misia Uszatka”,
-(szczegółowy przebieg spotkania w załączonym scenariuszu)
25.11.09
-podsumowanie wiadomości zdobytych na spotkaniach,
-rozstrzygnięcie konkursu plastycznego,
-(szczegółowy przebieg spotkania w załączonym scenariuszu)
-wystawa prac konkursowych,
-zorganizowanie wystawy pokonkursowej w Miejskiej Bibliotece Publicznej im. K.Makuszyńskiego
SCENARIUSZ ZAJĘĆ Z OKAZJI DNIA PLUSZOWEGO MISIA
Spotkanie 1
Data: 05.11.2009r
Miejsce realizacji: przedszkole
Grupy uczestniczące w spotkaniu: 3-6 latki
Realizacja : Barbara Żeromska
Cele: - wprowadzenie dzieci w tradycję obchodzenia „Dnia Pluszowego Misia”,
- przypomnienie postaci Kubusia Puchatka,
- zapoznanie dzieci z zasadami postępowania by mogły czuć się bezpieczne ,
- stwarzanie warunków sprzyjających zgodnej i wspólnej zabawie,
- poznawanie literatury dziecięcej.
Pomoce dydaktyczne: pluszowe misie, pacynka misia Fazjego, duża ilustracja niedźwiedzia, kolorowe papier do zasłonięcia ilustracji, duży arkusz szarego papieru, plansze obrazkowe z podpisanymi zasadami postępowania, klej, ciasteczka, nagranie CD z piosenką „Kubuś Puchatek” Opowiadanie” Nie rozmawiaj z nieznajomymi Kubusiu” z ks. „Pierwsze kroki w świat z Kubusiem Puchatkiem” A.Onichimowskiej, tekst rymowanki „Obliczanka” z ks. „Wyliczanki, zgadywanki, wierszowani Kubusia Puchatka” W.Chotomskiej.
PRZEBIEG SPOTKANIA
1. Wprowadzenie w klimat i tematykę spotkania poprzez wysłuchanie piosenki „Kubuś Puchatek” (nagranie CD).
2. Pojawienie się pacynki „Misia Fazjego”, wyjaśnienie przyczyny spotkania, nawiązanie do zbliżających się urodzin pluszowych misiów w dniu 25.11.
3. „Od czego się zaczęło?” odsłonięcie przez dzieci fragmentów obrazka i odgadniecie, że ukryte tam zwierzę to niedźwiedź.( załącznik nr 1) Miś Fazji wyjaśnia tradycję związaną ze świętem pluszowego misia. (Pluszowy mis swą nazwę „Teddy” zawdzięcza Theodorowi Roosveltowi, który ponad 100 lat temu był prezydentem Ameryki. Jego pasja były polowania na niedźwiedzie. Pewnego razu na jednym z polowań spotkał małego niedźwiadka, który tak poruszył jego serce, że postanowił już więcej nie polować. Zdjęcie prezydenta z niedźwiadkiem pojawiło się w gazecie. W 1902 roku pewien sprzedawca zabawek zobaczył tę fotografie i stworzył zabawkę pluszowego misia ,którego nazwał „Teddy” od zdrobnienia imienia Theodor. )
4. Miś Fazji budzi „Kubusia Puchatka, który śpi w niewidocznym dla dzieci miejscu.
5. Kubuś Puchatek proponuje dzieciom zabawę ruchową do rymowanki „Obliczanki”
„Policzymy co się ma – mam dwie ręce, łokcie dwa,
Dwa kolana, nogi dwie – wszystko pięknie zgadza się.
Dwoje uszu, oczka dwa no i buzie też się ma,
A ponieważ buzia je – buzie też bym chciał mieć dwie”.
6. Wysłuchanie opowiadania pt „Nie rozmawiaj z nieznajomymi Kubusiu” ( wykorzystanie ilustracji z książki).
7. Co robić aby być bezpiecznym? – utrwalenie przez dzieci porad mamy Krzysia. (dzieci przypominają zasady postępowania wymienione w opowiadaniu, dodają jeszcze swoje pomysły i tworzą listę porad przyklejając ilustracje z podpisami na dużym arkuszu papieru zatytułowanym „Porady mamy Krzysia” – załącznik nr 2).
8. Powtórzenie przez Puchatka z dziećmi rymowanki „Policzanki”
9. Miś częstuje na pożegnanie dzieci ciasteczkami które Krzyś „przyniósł od babci”.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ Z OKAZJI DNIA PLUSZOWEGO MISIA
Spotkanie 2
Data: 12.11.2009r
Miejsce realizacji: przedszkole
Grupy uczestniczące w spotkaniu: 3-6 latki
Realizacja : Barbara Żeromska
Cele: - wprowadzenie dzieci w tradycję obchodzenia „Dnia Pluszowego Misia”,
- przypomnienie postaci misiowych bohaterów bajek i książek: Kubusia
Puchatka, Miś Uszatek, Miś Koralgol, Miś Beniamin, Miś Paddington,
Miś Rupert, Troskliwe Misie, Dżeki i Nuka, Miś w dużym niebieskim
domu,
- zapoznanie dzieci ze sposobem życia i odżywiania niedźwiedzi,
- stwarzanie warunków sprzyjających zgodnej i wspólnej zabawie,
- poznawanie literatury dziecięcej,
- wdrażanie do odpowiedniego zachowania w trakcie przedstawień teatralnych.
Pomoce dydaktyczne: pluszowe misie, pacynka misia Fazjego, duża ilustracja niedźwiedzia, książki dla dzieci, których bohaterami są misie, opowiadanie J.Boehme pt. „Czy na krzewach rosną malinowe torciki?” z książki pt. „Trzyminutowe opowiadania o misiach”, makieta do scenki teatralnej do wymienionego opowiadania, ilustracje pożywienia niedźwiedzi: ryba, jagody i maliny, miód, grzyby, mięso; produkty spożywcze do wymienionych ilustracji do zagadek smakowych, tekst zagadek o misiach.
PRZEBIEG SPOTKANIA
1. Przypomnienie przez misia Fazjego w rozmowie z dziećmi zasad postępowania poznanych w ubiegłym tygodniu.
2. Zabawa ruchowa do rymowanki Kubusia Puchatka „Policzymy co się ma”
3. Przedstawienie przez misia Fazjego w zagadkach misiowych bohaterów bajek i książek dla dzieci:
- Ten miś tą różnicę ma , że klapnięte uszko ma. (Uszatek)
- Te misie taki spryt mają, że gdy ty nie widzisz chodzą, a gdy patrzysz w bezruchu zastygają. (Beniamin i przyjaciele)
- To misi gromadka , które gdy pomagają świetlistą tęczę z brzuszków wysyłają. (Troskliwe misie)
- Ten miś wielki wielki apetyt ma i dlatego na wszelki wypadek zawsze w walizce kanapki nosi ten niedźwiadek. (Paddington)
-Żółty brzuszek, czerwona bluzeczka, a przy nim zawsze małego co nieco beczka. (Kubuś Puchatek)
- Dwa misie samolotem latają i pomocy wszystkim chętnie udzielają. (bracia Koala)
- co to za bajka w której niesforna dziewczynka do domku w lesie trafiła zjadła cudzą kaszkę, krzesło złamała i w mięciutkim łóżeczku bez pytania się wyspała. (Złotowłosa i trzy misie)
- Ten miś psikusy w parku wyprawia i turystów koszy z przysmakami pozbawia ,(Yogi)
Po podaniu prawidłowej odpowiedzi przez dzieci pojawia się książka z danym bohaterem lub jego ilustracja.
4. Przedstawienie scenki teatralnej do opowiadania „Czy na krzewach rosną malinowe torciki?”
5. Rozmowa misia Fazjego z dziećmi na temat opowiadania i pomysłów dzieci na to co jeszcze jedzą niedźwiedzie.
6. Zagadki smakowe dla dzieci, rozpoznanie smaku ryby, mięsa, jagody, maliny, pieczarki, miodu. (przyczepianie ilustracji na tablicy).
7. Zabawa ruchowa przy piosence „Misiu”
8. Misie na zimę w gawrze zasypiają więc my ukołyszemy misia do snu piosenką połączona z ruchem „Laj, luli”
9. Ogłoszenie konkursu plastycznego na wykonanie kartki urodzinowej dla misia przez dzieci z rodzicami.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ Z OKAZJI DNIA PLUSZOWEGO MISIA
Spotkanie 3
Data: 19.11.2009r
Miejsce realizacji: przedszkole
Grupy uczestniczące w spotkaniu: 3-6 latki
Realizacja : Barbara Żeromska
Cele: - wprowadzenie dzieci w tradycję obchodzenia „Dnia Pluszowego Misia”,
- utrwalenie sposobu odżywiania się i życia niedźwiedzi,,
- zapoznanie dzieci z zasadami konieczności dbania o czystość w miejscach w których przebywamy,
- stwarzanie warunków sprzyjających zgodnej i wspólnej zabawie,
- poznawanie literatury dziecięcej.
Pomoce dydaktyczne: pluszowe misie, pacynka misia Fazjego, duża ilustracja niedźwiedzia, opowiadanie Cz.Janczarskiego pt. „Dziwne sprawy” z książki „Gromadka Misia Uszatka”, makieta do scenki teatralnej,
PRZEBIEG SPOTKANIA
1. Utrwalenie wiadomości o życiu niedźwiedzi w quizie „Co wiesz o niedźwiedziach?”
2. Utrwalenie rymowanki „Policzymy co się ma” i piosenki „Miś”
3. Scenka teatralna traktująca o konieczności sprzątania po sobie na podstawie opowiadania „Dziwna sprawa”
4. Omówienie z dziecmi treści opowiadania.
5. Zabawa ruchowa „Robimy porządki”
6. Czy znasz te misie? Rozpoznawanie misiów po odsłoniętym fragmencie rysunku lub skojarzeniu z odpowiednim rekwizytem.
- walizka (Paddington)
- czerwona koszulka (Puchatek)
- klapnięte uszko (Uszatek)
-tęcza, serduszko (troskliwe misie)
- sok z gumijagód (Gumisie)
-niebieski dom (miś w dużym …)
-kamizelka i kapelusz (Koralgol)
7. Nagrodzenie dzieci za czynny udział w spotkaniu cukierkami, zwrócenie uwagi na umieszczenie papierków w koszu na śmieci.
8. Zaproponowanie przeczytania przez nauczycielki w grupach opowiadań o misiach do wyboru:
- Czesław Janczarski „Gromadka Misia Uszatka”, „Przygody i wędrówki Misia Uszatka”
- M.Bond „Miś Paddington”
-„Złotowłosa i trzy misie w mieście”
-Bracia Koala- nowy dom Arka”
-E.Jarmołkiewicz „Misiowe bajeczki”
- „Miś Yogi”
-Przyjacielskie opowieści Kubusia Puchatka”
-„Miś Gabryś”
SCENARIUSZ ZAJĘĆ Z OKAZJI DNIA PLUSZOWEGO MISIA
Spotkanie 4
Data: 25.11.2009r
Miejsce realizacji: przedszkole
Grupy uczestniczące w spotkaniu: 3-6 latki
Realizacja : Barbara Żeromska
Cele: - wprowadzenie dzieci w tradycję obchodzenia „Dnia Pluszowego Misia”,
- wdrażanie do umiejętnego przeżywania sukcesów i porażek,
- zapoznanie z wędrówką słońca jego wschodem i zachodem,
- poznanie znaczenia przysłowia „wszędzie dobrze ,ale w domu najlepiej”
...
[ Pobierz całość w formacie PDF ]Tematy
- Strona pocz±tkowa
- [socjologia]Szacka Barbara - wprowadzenie do socjologi(1), pedagogika i inne
- Źródła finansowania działalności a sprawność przedsiębiorstw działających w Polsce - Dorota Ostrowska, Biznes i ekonomia
- [071115] Magdalena Szefler - Problemy wsp czesnej rod, EWiP - Edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna, Wprowadzenie do Socjologi, Typy rodzin
- (016) Barbara Gordon - Filizanka czarnej kawy, Ewa wzywa 07
- [Harlequin] - Elisabeth Scott - The Disturbing Dr. Sheldon (txt), Ksiazki, txt
- [Book] [Dark Empire] - 1 - Script, E-BOOKI EN
- Życie bez pieczywa [Christian Allan, Zdrowie,odżywianie
- [2002 11p Metastock] PowerPivots80 [Trading ebooks], Finanse, Metastock
- Żywienie w chorobach wątroby, Poradniki
- [10-PO].Bo.Yin.Ra.-.Tajemnica, E-booki o rozwoju duchowym, Bo Yin Ra
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- acr-forum.keep.pl