[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//--> Środowisko rodzinne i szkolne wobec zespołu ADHD u dzieci w młodszym wieku szkolnymHerda-Płonka Katarzyna Jak ściągnąć Środowisko rodzinne i szkolne wobec zespołu ADHD u dzieci w młodszym wieku szkolnym? -INSTRUKCJA1. Kliknijtutaj2. Postępuj zgodnie ze wskazówkami.3. Ciesz się Środowisko rodzinne i szkolne wobec zespołu ADHD u dzieci w młodszym wieku szkolnym naswoim komputerze:)Panuje przekonanie, że uczeń z zespołem ADHD to poważny problem dla współczesnej rodziny i szkoły.Niełatwo jest tym dwóm środowiskom zaakceptować jego ?złożoną inność?. Być może wynika to zniezrozumienia, czym tak naprawdę jest ADHD. Istotne jest zatem, aby wiedza o zespole ADHD byłarozpowszechniana na dużą skalę, zarówno w środowiskach rodzinnych, jak i szkolnych. To głównie na nichspoczywa ciężar wychowania i kształcenia dzieci, w tym również dzieci z zespołem ADHD. Powstajepodstawowe pytanie: jaki jest poziom wiedzy środowiska rodzinnego i szkolnego na temat zespołu ADHDu dzieci w młodszym wieku szkolnym? Poszukiwanie odpowiedzi na powyższe pytania poświęcona jestniniejsza publikacja, która składa się z trzech rozdziałów. Pierwszy dotyczy teoretycznych podstaw badań,drugi zawiera założenia metodologiczne badań własnych, a w rozdziale trzecim zaprezentowano wynikibadań oraz płynące z nich wnioski i zalecenia dla osób odpowiadających za wychowanie i kształcenie dzieciz ADHD. Pierwszy rozdział ? Teoretyczne podstawy badań ? obejmuje trzy podrozdziały. W pierwszymzamieszczono charakterystykę środowiska rodzinnego i szkolnego jako najważniejszych środowisk w życiudziecka. Dlatego też istotne jest, aby w obu tych środowiskach był wysoki poziom świadomości wodniesieniu do problemu ADHD. Warto zaznaczyć, że tylko kompetentny nauczyciel, dzięki swojej wiedzyz zakresu ADHD, jest w stanie szybko pomóc dziecku przejawiającemu symptomy tego zespołu.Nauczyciel powinien służyć wsparciem i radą rodzicom dziecka z zespołem ADHD. Drugi podrozdziałprzedstawia podstawową wiedzę na temat ADHD, a w szczególności genezy powstania zespołu ADHD,głównych przyczyn, objawów zaburzenia, kryteriów diagnozy oraz typów i form leczenia. W rozdziale tymscharakteryzowano również główne problemy, z jakimi borykają się uczniowie mający symptomy ADHD,oraz najkorzystniejsze warunki do pracy dla takich dzieci. W podrozdziale trzecim opisano aspekty prawnei praktyczne dzieci z zespołem ADHD. W związku z tym omówiono prawa przysługujące dzieciom z ADHDoraz działalność stowarzyszeń na rzecz takich dzieci. Refleksji poddano poglądy na temat lekarstwprzepisywanych dzieciom oraz ich refundacji. Zaprezentowano także, co jest istotne z punktu widzeniapraktyki, przykładowe rozwiązania niezbędne w pracy z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo.Zamieszczono również charakterystykę pomocy dydaktycznej w formie programu na płycie CD (ADHD wpigułce) dla rodziców i nauczycieli w wychowaniu i kształceniu dziecka z nadpobudliwościąpsychoruchową oraz prezentacji szkoleniowej (PDF pt. ADHD ? zespół nadpobudliwości psychoruchowej zzaburzeniami koncentracji uwagi). Drugi rozdział, jak już wspomniałam, poświęcony jest metodologiibadań własnych ? przedstawiono w nim główny problem badawczy, metody i narzędzia badawcze, atakże charakterystykę badanych osób oraz terenu badań. Trzeci rozdział stanowi część empiryczną książki,zawiera opis własnych badań oraz analizę ich wyników. Książkę zamykają wnioski i spostrzeżenia zprzeprowadzonych badań dotyczących zarówno wiedzy środowiska rodzinnego i szkolnego na tematdzieci z zespołem ADHD, jak i wskazówek odnoszących się do pracy z tymi dziećmi. Fragment wstępuKsiążka zawiera płytę CD! POBIERZ Środowisko rodzinne i szkolne wobec zespołu ADHD u dzieci w młodszym wieku szkolnymTERAZ! [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • xiaodongxi.keep.pl