[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Ewelina Korycińska
HISZPAŃSKI
na poziomie
Kurs dla średnio zaawansowanych
i zaawansowanych
Konsultacja językowa:
María Dolores Rodríguez Román
INTENSYWNY KURS W 30 LEKCJACH
7
WSTĘP
8
1.
Y TÚ, ¿QUÉ QUIERES
DE LA VIDA? 10
2.
En la universidad
20
3.
CARTA
DEPRESENTACIÓN
Redaktor serii:
Marek Jannasz
28
4.
Entrevista de trabajo
38
5.
¡Cumpleaños Feliz!
46
Redakcja i korekta:
Paweł Pokora
6.SPRAWDŹSIĘ!54
7.
VENGA.
TRANQUILA,MUJER.
58
8.
En el trabajo
68
Korekta hiszpańska:
Eloy Escuer Martinez
9.
Difícil convivencia
78
10.
Cambio de piso
88
11.
Piénsalo dos veces
98
Lektorzy:
Eloy Escuer Martinez, Ewelina Korycińska, Mar Herrero Pleite,
Roberto Paredero Sánchez
12.SPRAWDŹSIĘ!108
13.
¡A cocinar! 112
14.
CONTIGOPAN
YCEBOLLA 120
15.
Estimado Profesor
130
16.
QUIEN NO OYE
UNCONSEJO...
138
17.
¡CUÁNTOTIEMPOSINVERTE,MUJER!
146
18.SPRAWDŹSIĘ!156
19.
AVER,TELOCUENTOPASOAPASO
Koncepcja graficzna okładek Lingo:
2-arts, Marcin Rojek
160
20.
ME QUEDÉ CON
LA BOCA ABIERTA
170
Projekt i opracowanie graficzne:
Studio 27, biuro@studio27.pl
21.
¡No puedo más!
178
22.
Reconciliación
186
23.
AHORA YO,
ES MI TURNO
Zdjęcie na okładce:
© hornedgrebe – Fotolia.com
196
24.SPRAWDŹSIĘ!206
25.
¿A CUÁNTO ESTÁN
LASCHIRIMOYAS?
210
26.
PUESBIEN.
BIEN,BIEN.¡VENGA!
220
27.
COMO EN CASA
ENNINGUNAPARTE
228
28.
Me muero de risa
236
29.
¡VAMOS
ALOSSANFERMINES!
244
30.SPRAWDŹSIĘ!252
SŁOWNICZEKHISZPAŃSKO-POLSKI257
© Copyright by Wydawnictwo Lingo sp. j., Warszawa 2012
www.jezyki
nie
obce.pl
ISBN (wersja eBook): 978-83-63165-69-7
ISBN (wersja audiobook): 978-83-63165-70-3
Skład i łamanie:
Klara Perepłyś
Druk i oprawa:
ReadMe
LECCIÓN
6
Spis treści
Intensywny kurs w 30 lekcjach
7
Wstęp
8
Lección 5
46
¡Cumpleaños feliz! – Sto lat!
Funkcje komunikacyjne: składanie życzeń z okazji
urodzin, dziękowanie i odpowiadanie na życzenia,
okazywanie szczęścia i radości. Gramatyka:
zwroty peryfrastyczne wyrażające nagłość,
bezpośredniość zdarzenia: comenzar/empezar a,
ponerse a, romper a, echarse a, estar a punto
de, czasowniki recordar i acordarse.
Lección 1
10
Y tú, ¿qué quieres de la vida?
– A ty, czego chcesz od życia?
Funkcje komunikacyjne: pytanie i mówienie
o planach i intencjach, stopniowanie
prawdopodobieństwa. Gramatyka: podmiot
nieokreślony, konstrukcja „jak gdyby”,
różnica między partykułami qué/quién
i cuál.
Lección 6
54
Sprawdź się!
Lección 2
20
Lección 7
58
En la universidad
– Na uniwersytecie
Funkcje komunikacyjne: prośba o informację
(I), przedstawianie pragnień i celów.
Gramatyka: skróty, spójniki międzyzdaniowe
para i porque, spójniki międzyzdaniowe typu
siempre que.
Venga. Tranquila, mujer.
– No już. Spokojnie, kobieto.
Funkcje komunikacyjne: wyrażanie zmartwienia,
niepokoju i zdenerwowania, uspokajanie,
podtrzymywanie na duchu. Gramatyka:
wyrażenie prawdopodobieństwa w bliskiej
przeszłości – futuro perfecto, wykrzyknienia,
jakość przymiotników i przysłówków.
Lección 3
28
Carta de presentación
– List motywacyjny
Funkcje komunikacyjne: list motywacyjny.
Gramatyka: przyimek con, użycie zaimków
cualquier, cualquiera, cualesquiera.
Lección 8
68
En el trabajo – W pracy
Funkcje komunikacyjne: gratulacje dobrze
wykonanej pracy, wydawanie nakazów i instrukcji,
wypełnianie nakazów. Gramatyka: spójniki
międzyzdaniowe wyrażające natychmiastową
uprzedniość: en cuanto, no bien, tan pronto
como, apenas, nada más, liczba rzeczownika.
Lección 4
38
Entrevista de trabajo
– Rozmowa kwalifikacyjna
Funkcje komunikacyjne: wyrażanie aprobaty
i dezaprobaty. Gramatyka: zaimek
rzeczowny w funkcji podmiotu, konstrukcja
peryfrastyczna acabar de, konstrukcja
peryfrastyczna llegar a.
Lección 9
78
Difícil convivencia
– Trudne wspólne mieszkanie
Funkcje komunikacyjne: wyrażanie niechęci,
awersji i złości, sugerowanie i proponowanie.
Gramatyka: zdania przyczynowe, określenia
ilości rzeczownika.
3
www.WydawnictwoLingo.pl
   Spis treści
Lección 10
88
Lección 16
138
Cambio de piso
– Zmiana mieszkania
Funkcje komunikacyjne: określanie warunków,
prośba o informację (II), wyrażanie preferencji.
Gramatyka: użycie czasowników ser i estar dla
określenia jakości i cech miejsc i przedmiotów,
konstrukcje wyrażające konsekwencje: así que,
o sea que, entonces, przyimek por i para.
Quien no oye un consejo...
– Kto nie słucha rady...
Funkcje komunikacyjne: wyrażenie zawodu
i znudzenia, udzielanie rad. Gramatyka:
przyimki wskazujące na równoczesność
zdarzeń: cuando, al, de, mientras,
konstrukcje peryfrastyczne llevar, seguir
Lección 17
146
¡Cuánto tiempo sin verte, mujer!
– Ile czasu cię nie widzę, kobieto!
Funkcje komunikacyjne: powitanie,
pożegnanie, proponownie, zapraszanie,
przyjmowanie i odrzucanie propozycji.
Gramatyka: konstrukcja peryfrastyczna
haber de, konstrukcja peryfrastyczna deber
de, konstrukcja hace/hacía dla określenia
czasu.
Lección 11
98
Piénsalo dos veces
– Przemyśl to dwa razy
Funkcje komunikacyjne: porównywanie,
określanie wartości i znaczenia, prośba
o wyrażenie opinii. Gramatyka: zaimki osobowe
nieakcentowane, „tam, gdzie” – donde.
Lección 12
108
Sprawdź się!
Lección 18
156
Lección 13
112
Sprawdź się!
¡A cocinar! – Do gotowania!
Funkcje komunikacyjne: pytanie o upodobania
kulinarne, wyrażanie upodobań kulinarnych
i zdolności do zrobienia czegoś. Gramatyka:
budowanie wyrazów złożonych, forma czasownika
w zdaniach podrzędnych przydawkowych.
Lección 19
160
A ver, te lo cuento paso a paso
– No dobrze, opowiem ci to krok
po kroku
Funkcje komunikacyjne: wyrażanie ulgi,
pewności i braku pewności. Gramatyka:
złączenia informacji w zdaniu, różnice między
użyciem pretérito indefinido i pretérito
imperfecto.
Lección 14
120
Contigo pan y cebolla
– Z tobą chleb i cebula
Funkcje komunikacyjne: wyrażanie
uczuć i oczekiwań, mówienie o rzeczach
niezapomnianych. Gramatyka: rodzaj
rzeczowników, końcówki zdrobnień i zgrubień.
Lección 20
170
Me quedé con boca abierta
– Stanęłam z otwartą buzią
Funkcje komunikacyjne: pytanie o czyjś stan
ducha, wyrażanie zaskoczenia, zdziwienia
i empatii. Gramatyka: zdania porównawcze
wskazujące na intensywność i sposób,
przypuszczenia.
Lección 15
130
Estimado Profesor – Szanowny
Profesorze
Funkcje komunikacyjne: łączniki porządkujące
wypowiedź, poszerzające informację, kładące
nacisk i nadające wagę. Gramatyka: zdania
podrzędne celu.
4
  [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • xiaodongxi.keep.pl