[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//--> Ćwiczenia zwinnościowo-akrobatyczne dwójkowe i piramidySzot Zbigniew, Tomczak Małgorzata, Proczek Agnieszka, PaterekImpuls W prezentowanej publikacji przedstawiono krok po korku pełną metodykę nauczania ewolucjiakrobatycznych, ćwiczenia przygotowawcze, asekurację, bazę wyjściową, ćwiczenia podstawowe, błędywykonania i ćwiczenia pomocnicze. Opracowanie wzbogacono 456 fotografiami dającymi nauczycielowilepsze wyobrażenie nauczanego ruchu. Ważność opracowania potwierdza fakt, że jest to w Polsce jedynajak dotychczas publikacja, w której zawarto łącznie nauczanie ćwiczeń zwinnościowych i akrobatycznychuzupełnionych o ćwiczenia dwójkowe, piramidy trójkowe, czwórkowe przedstawiające nauczanieprogramowane. W polskich akademiach wychowania fizycznego jako placówkach kadrowych gimnastykajest odrębnym, bardzo istotnym przedmiotem zawodowym. Realizacja treści programowych napotyka nawiele trudności, m.in. z powodu tego, że większość studentów spotyka się z gimnastyką dopiero nastudiach, a więc w wieku 19?20 lat, w tym zaś okresie zwiększa się, szczególnie u kobiet, masa ciała ipoczucie lęku, co w znacznym stopniu utrudnia wykonanie niektórych ewolucji. Trudności w przyswajaniućwiczeń polegają również na tym, że w skali kraju nie dysponujemy należytą liczbą opracowań, które wsposób przystępny prezentowałyby pełny cykl metodyczny w nauczaniu. Autorzy uwzględniając taki stan,uznali za celowe i konieczne opracowanie w formie zwartej zasad opanowania techniki i metodykinauczania ćwiczeń programowanych, które wskazują, co należy czynić, by wyeliminować błędypowstające w początkowym procesie przyswajania i doskonalenia elementów. Publikacja zatem wychodzinaprzeciw tym, którzy samodzielnie ? z dala od dużych ośrodków miejskich i skupisk akademickich ? chcąsię uczyć gimnastyki i akrobatyki. Autorzy uczynili to także w przekonaniu, że gimnastyka powinna sięstać podstawą szkolnego systemu kultury fizycznej (Szot, Korewo, 1992). Opracowanie to spełniaformalne wymogi ? zarówno skryptu, jak i w znacznym stopniu podręcznika akademickiego ? jakoprzystępna pomoc dydaktyczna. Książka jest przeznaczona dla słuchaczy studiów stacjonarnych izaocznych uczelni wychowania fizycznego, a także dla studentów instytutów i kolegiów nauczycielskich oprofilu szeroko pojętej kultury fizycznej. Z publikacji mogą korzystać także instruktorzy gimnastykisportowej i korekcyjnej, kandydaci przygotowujący się na studia, a także zwolennicy rekreacyjnych formruchowych. Należy dodać, że większość przedstawionych tu przykładów można realizować w szkołachpodstawowych, średnich i licencjackich (Szot, Baranowska, 1988; Szot, 1992). Zaletą proponowanychćwiczeń zwinnościowych i akrobatycznych (ćwiczenia dwójkowe, piramidy trójkowe, czwórkowe) jest to,że można je przeprowadzać wszędzie, w zasadzie w każdej szkole i w każdych warunkach. Konstrukcjaksiążki składa się z czterech podstawowych rozdziałów. Pierwszy zawiera krótką charakterystykępodstawowych pojęć gimnastycznych, ułatwiającą czytelnikowi zrozumienie treści zawartych w tekście...Nowością tego opracowania jest omówienie po raz pierwszy w kraju kompleksowego nauczaniaprogramowanego ćwiczeń dwójkowych i piramid. W dotychczasowej praktyce autorzy, którzy opisywaliakrobatykę sportową, bardzo ogólnie przedstawiali nauczanie podstawowych elementów, najczęściejuzupełniali je rysunkami pokazującymi końcowy rezultat danego ćwiczenia (Zieliński, 1975, 1993; Karkosz1989; Mieczkowski, 1977, 1982).This publication is free demo ofĆwiczenia zwinnościowo-akrobatyczne dwójkowe i piramidyClickhereto get the full version.  DOWNLOAD NOW! [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • xiaodongxi.keep.pl